Logo PAŻP
PANSA
A A A      
 
Polska wersja Contact Us    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Logo CEF
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
GNSS
Promocja zawodu KRL
Lataj z głową
lloyd_logo

N e w s


2013.03.14, 13:11

Patrick Ky appointed as new EASA Executive Director
Patrick_Ky_2013.jpg

The Management Board of the European Aviation Safety Agency (EASA) today announced the appointment of Mr. Patrick Ky as Executive Director of EASA with effect from 1 September 2013.
Mr. Patrick Ky is currently Executive Director of the Single European Sky Air Traffic Management Research (SESAR) Joint Undertaking and has driven the set-up and execution of Europe’s ambitious air traffic management modernisation programme since October 2007.







2013.03.12, 14:28

METRIC TO NON-METRIC UNIT CONVERSION
PANSA_logo.jpg

As of 2 May 2013, the Polish Air Navigation Services Agency implements changes into publications of Aeronautical Information Service, concerning conversion from metric into non-metric units.
The conversion applies to: the value of altitude, navigation distances, descent/climb speed and speed. The data will be published appropriately in feet (ft), nautical miles (NM), feet per minute (ft/min) and knots (kt).







2013.02.19, 09:17

Will space weather affect aviation in 2013?
space_weather_2013.jpg

Space Weather: Effects on Aviation.
Space weather - solar activity and solar wind in the magnetosphere, ionosphere and thermosphere - can affect space- and ground-based technology’s performance and reliability







2013.02.14, 14:55

Network Operations Report - January 2013
report_may.jpg

Traffic decreased by 4.4%, which is the lowest level for January traffic for the past five years. Total ATFM delays increased by 33% compared to January 2012 due to a 79% increase in airport weather delays. The average ATFM delay per flight remained stable at 0.9 minutes for the third month in a row. En-route ATFM delays were slightly lower than January 2012.